sunnuntaina, helmikuuta 10, 2008

Tekeillä on...

Pöllin ell-klinikan odotushuoneesta yhen Burdan, kun siinä oli kiva pusero, jonka meinaan tehä sit, kun oon saanu tehtyä jo aikasemmin suunnitelmissa olevat vaatteet, joiden teko tyssäs siihen, että päätin laihtua 5 kg. Vaakaahan mulla ei oo, joten en tiiä, oonko siitä päätöksestä lähtien laihtunu (luultavasti kyllä, maha näyttää pienemmältä), joten lasketaan pisteitä vielä pari kuukautta.

No joo, sain mä ihan luvan viedä ton lehden, ja kaikki muutkin, jos oisin halunnu ;) Pusero on kyllä tosi kiva, väriks kyllä tulee joku muu, erittäin luultavasti vihree tai punanen. Miksei valkonenkin kävis.

Sitten mulla on puikoilla taas huovutettu laukku myyntiin, lankana 70% villaa ja 30% vuohenkarvaa, tollanen harmaalila.


Laukun keskellä menee yks palmikko, toivottavasti jää hyvin näkyviin huovutuksen jälkeenki.


Sitten on Marianne's Opalwollesta ostamasta baby lace merinosta, väri intenso, tulossa tollanen kaulaliinan ja shaalin välimuoto, eli tahtoo sanoa, että kaulaliinaks tosi levee, shaaliks ehkä liian kapee, ellei pingotus auta. Mallikuviona vertikaalit sahalaitareikärivit, jotka ihan ite kehitin mallipiirrokseen, en kattonu muualta, vaikkei toi nyt mikään omaperänen malli ookaan, joten on varmasti joku muukin tehny tollasen.


Tän viikon alussa kusti polki mulle taas yhen kirjan, Elizabeth Zimmermannin Knitting Without Tears. Ajattelin, että se ois hyvä perusteos olla olemassa.

Ja siinäpä ne. Niin no, on mulla tekeillä Novitan kidmohairista vihree salomonisolmuhuivi myyntiin, se iänikunen aranponcho, jonka jätin suosiolla syrjään, kun ei sitä nyt enää tarvii, ens talvena sit, ja monta muuta juttua... Niistä lisää sit myöhemmin.

1 kommentti:

Helena kirjoitti...

Kerro millanen toi Elizabeth Zimmermannn on kun olet ehtinyt tutkia lähemmin. Kiinnostaa. Onko toi se sama kuin Zimmermannin neulojan almanakka? ... vapaa käännös nimestä jota en edes alkuperäsenä muista oikein.