maanantaina, helmikuuta 18, 2008

Mistä sais ostaa lisää aikaa?

Nyt kun on eka viikko menny uudessa työpaikassa, niin oon huomannu, ettei mulla oo aikaa kutoa!! Ke-pe pääsen puol kuudelta, eli kuudelta kotona, sitten ruokaa naamaan, kello on jo seittemän tai yli, pitää tehä jotain kotihommia tai lueskella työjuttuja. La pääsen puol seittemältä, joten kaikki siirtyy tunnilla eteenpäin. Sunnuntaina pääsen kahelta ja ma ja ti on vapaapäivä, joten sillon tulee vähän räpellettyä. Mutta esim. tänään tai huomenna ois siivottava talo ja pestävä pari koneellista pyykkiä, kaupassa ois käytävä ja kokkailtava ruokaa työviikolle.

Oon kateellisena katellu muiden neuleblogien päivityksiä ja ihmetelly, miten ne ehtii tehdä niin paljon, valmista tulee kun liukuhihnalta, eikä ne oo todellakaan mitään nopeita sukkia ja lapasia. Onko muut sairaan nopeita neulojia ja mä sairaan hidas, vai missä mättää? Eikä syynä voi olla ees mun neule-ADHD (7-10 työtä puikoilla koko ajan, sillonhan pitäis aina tietyin väliajoin olla monta työtä valmiina), mä en vaan yksinkertasesti EHDI tarttua puikkoihin ollenkaan. Kyllä ketuttaa!

Tietysti on hyvä käydä töissä, että on rahaa ostaa lisää lankaa ja neulekirjoja (miks muuten kukaan kävis töissä?), mutta mitäs sit, kun työt vie ajan harrastukselta? Eihän se voi olla normaalia...

2 kommenttia:

Helena kirjoitti...

Odotahan parisen viikkoa niin että työjutskut on päässä, silloin löytyy aikaa taas muuhunkin. ... äiti neuvoo ... voi ei, musta on todella tulossa vanha tantta. Joo, ongelma on tuttu. Mulla on alotettuna ihanan pörröinen pitkä takki, työ sujuu sinänsä nopeasti (puikot 7) mutta mistä revin aikaa? Yleensä harrastuksiin menee illat, tällä viikolla nekin on varattuja. Muutaman käsityöintoisen tuttavan kanssa valitettiin asiasta kuorossa - ehkä pitäis perustaa kimppasiivousrinki (tänään siivotan sun luona kimpassa, huomenna mun luona jne.), jäis enemmän aikaa kaikkeen kivaan. Tää siis teoriaa.

Kati kirjoitti...

Hei tantta ;) Jos sä tuu tänne siivoomaan kerran viikossa, niin mä voin tulla sinne!

Me päätettiin, että sitten kun saan vakipaikan, niin palkataan siivooja, ei tästä tuu muuten yhtään mitään...